Keurmerk campagne bereikt half miljoen mensen

In januari is onze landelijke online campagne ‘open je ogen bij de gediplomeerde opticien’ van start gegaan. De campagne heeft als doel het NUVO Keurmerk bekendheid en lading te geven bij de consument. Dit initiatief is een samenwerking tussen de NUVO en Boon The Agency. Na een maand delen we graag het resultaat met je: we hebben ruim een half miljoen mensen bereikt met deze campagne! Dat is mooi nieuws voor onze leden, want ook de ledenzoeker werd duizenden keren geraadpleegd.

Iedereen mag zich in Nederland opticien noemen en dit beroep uitoefenen. Je gaat er als consument waarschijnlijk vanuit dat iedere opticien in het bezit is van een door de overheid erkend diploma, maar dat is lang niet altijd het geval. Daarom is er sinds 2012 het NUVO Keurmerk. Het beste voor je ogen? Dat krijg je natuurlijk bij de gediplomeerde opticien!

Optiekwinkels aangesloten bij de NUVO hebben het NUVO Keurmerk en bieden drie belangrijke zekerheden die in samenwerking met de Consumentenbond tot stand zijn gekomen:

  • Gediplomeerde opticiens
  • Veilig aanbetalen
  • Onafhankelijke geschilafhandeling

Speciaal voor deze campagne is een concept ontwikkeld, evenals fotografie, artwork en teksten. Het resultaat hiervan is een campagne die gedurende de maand januari uitgebreid werd gepromoot via social media. Hierin benoemen wij de raamsticker als herkenning voor de consument en verwijzen we naar een speciale webpagina waar de consument de dichtstbijzijnde NUVO aangesloten optiekwinkel kan vinden (www.nuvo-keurmerk.nl/ledenzoeker). Wij hebben op onze beurt aan de leden gevraagd om de raamsticker goed zichtbaar te plaatsen en de campagne online te delen.

Resultaten
In de maand januari hebben we met deze campagne zo’n half miljoen mensen bereikt. Dat is mooi nieuws voor onze leden, want ook de ledenzoeker werd duizenden keren geraadpleegd. Ook Karin Boon is te spreken over de mooie resultaten. “De allereerste samenwerking met NUVO is een feit en wat zijn wij enorm trots op de resultaten van onze gezamenlijke online campagne, maar liefst een half miljoen mensen bereikt en duizenden consumenten hebben de ledenzoeker geraadpleegd. Een imagocampagne die niet alleen aandacht heeft gegeven aan de gediplomeerde en erkende opticien maar ook het NUVO Keurmerk dé zichtbaarheid heeft gegeven die het verdient.”

In maart 2022 kom het keurmerk nogmaals in de spotlights te staan: in de bijlage van de Telegraaf komt een grote advertentie met scanbare QR-code te staan. Op 11 maart verschijnt de bijlage ‘De Ogen’ in de Telegraaf. Zorg dus dat je rond die tijd extra herkenbaar bent voor de consument!