Gezocht: nieuwe deskundige voor De Geschillencommissie
Voor De Geschillencommissie zijn wij op zoek naar een nieuwe deskundige. Als deskundige kun je worden ingezet om onafhankelijk advies uit te brengen waarover het geschil gaat, denk bijvoorbeeld aan een product en/of ogen van de klant.
De Geschillencommissie en procedure
De Geschillencommissie kan worden ingeschakeld wanneer je als optiekondernemer een geschil hebt met een klant waar je onderling niet uit kan komen. De Geschillencommissie is onafhankelijk en bestaat onder andere uit NUVO commissieleden en deskundigen. Op deze manier beschikt de commissie altijd over specifieke optiekkennis. De klacht wordt in behandeling genomen als na ontvangst blijkt dat de ondernemer is aangesloten bij de NUVO. Zo nodig beoordeelt een deskundige het product waarover het geschil gaat en/of de ogen van de klant.
Deskundige
Oud deskundige Hans van der List legt uit: “als je een deskundige bent houdt dit in dat je een neutrale, technische rol speelt in een geschil tussen opticien en consument. Als deskundige achterhaal je de oorzaak van een probleem en bekijk je hoe het probleem verholpen of opgelost kan worden. Hier maak je een verslag van welke wordt besproken tijdens de behandeling van het dossier door De Geschillencommissie. Vaak is de mening van de deskundige doorslaggevend. Je moet dus wel serieus onderzoek doen en vooral neutraal handelen.” Dit is dan ook een van de vereisten waaraan een deskundige moet voldoen. Verder als deskundige:
- heb je voldoende tijd om de functie op een verantwoorde manier te vervullen;
- werk je op een collegiale manier samen met de commissie en het bureau van de stichting.
Interesse of vragen?
Bij interesse of vragen kun je contact opnemen met Bas de Nes via bne@nuvo.nl of vraag naar Bas via 088 077 1100.