Corona en klanten: tips
Corona en klanten: Nu het coronavirus zich steeds verder verspreidt, krijgen we ook bij de NUVO steeds meer vragen van ondernemers over maatregelen die ze moeten treffen richting hun klanten.
We zien ook mooie voorbeelden van ondernemers die hun klanten actief informeren over de aanpassingen die ze doen in hun winkel. Laat je klanten zien dat je de hygiënemaatregelen serieus neemt en dat ze bij jou in goede (schone) handen zijn.
Wat kan ik als ondernemer doen richting mijn klanten?
- Maak aan je klanten duidelijk dat je de richtlijnen serieus neemt en opvolgt.
- Vraag klanten weg te blijven als ze klachten hebben zoals verkoudheid en koorts.
- Zorg voor voldoende handzeep, desinfecterende gel en tissues. Zet bijvoorbeeld een fles desinfecterende gel bij de ingang van de winkel.
- Was na elke klant je handen.
- Schud geen handen meer van de klanten, en informeer klanten hier actief over.
- Reinig de winkel regelmatig. Denk daarbij aan deurklinken, lichtknoppen, maar ook je meetapparatuur, pinapparaat, toonbank enz. Reinig bijvoorbeeld in het bijzijn van klanten de apparatuur voor elke meting. Hiermee laat je ook zien dat je het serieus neemt.
- Overweeg om bijvoorbeeld tijdschriften van een leestafel tijdelijk uit de winkel te halen.
Meer lezen over de gevolgen van het coronavirus in de optiekbranche:
Klik hier om meer te lezen over wat je als werkgever kunt doen richting je werknemers. Ook lees je hier meer over de werktijdverkorting.
Klik hier om meer te over de gevolgen van het coronavirus voor werkgevers.
Meer nieuws lezen? Check dan onze actueel pagina!