GrandVision lanceert nieuwe Pearle winkelformule: Pearle Studio
Pearle Opticiens breidt haar portfolio uit met het luxe label Pearle Studio. Verspreid over Nederland worden er zo’n honderd winkels geopend in de Eye Wish winkels die bij de GrandVision organisatie blijven. De uitbreiding van de Pearle portfolio vergroot het aanbod en bereikt daardoor een bredere doelgroep. De eerste Pearle Studio winkel werd op dinsdag 15 maart geopend in winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam. Nog vóór de zomer zullen alle Pearle Studio winkels openen.
Pearle Studio is een nieuwe formule onder de vlag van Pearle Opticiens. Pearle Studio kenmerkt zich door een eigen huisstijl en interieur. De winkel biedt een luxer assortiment van merk(zonne)brillen. GrandVision Benelux heeft het merk Eye Wish en een deel van haar winkels moeten verkopen in verband met de overname door EssilorLuxottica. De honderdtal Eye Wish winkels die bij de GrandVision organisatie blijven, gaan nu verder onder de nieuwe merknaam Pearle Studio. Voor de nieuwe merknaam heeft GrandVision bewust gekozen om het alombekende merk ‘Pearle’ te gebruiken vanwege de grote naamsbekendheid onder consumenten.