Ook Consumentenbond test oogmetingen – Eyelove legt het af tegen de échte optiek
‘Kwaliteit oogmeting in Nederland in opspraak’. Weet u het nog? In februari van dit jaar zocht de NUVO de publiciteit met een persbericht waarin we onze grote zorgen uitspraken over de kwaliteit van oogmetingen, met name door de komst van cowboys in de optiek. Het gevolg? Verscheidene publicaties in kranten, op tv en radio. De media hebben de optiekbranche inmiddels ontdekt, zo lijkt het.
Ook de Consumentenbond doet nu een duit in het zakje: de bond stuurde mystery guests op pad die hun ogen lieten meten. De resultaten – sinds vandaag te lezen in een artikel in het novembernummer van de Consumentengids – zijn al direct gedeeld in diverse media. De Consumentenbond noemt in dit verband ook diplomering, het NUVO Keurmerk en de Geschillencommissie.
Morgen verschijnt een artikel over het onderwerp in dagblad Trouw, en op dinsdag 30 oktober om 16.30 uur kwam NUVO-directeur Bas de Nes aan het woord in het programma Spitsuur van BNR Nieuwsradio.
Klik hier om het fragment te beluisteren.
Ook de website Das Kapital geeft zijn eigen ongezouten mening over het onderwerp: klik hier.