Pearle Studio verder als GrandOptical
Pearle Studio slaat een nieuwe koers in en de 100 Pearle Studio winkels in Nederland (voorheen Eye Wish) krijgen een nieuwe naam: GrandOptical.
GrandOptical is een bekende naam en bestaand merk van GrandVision. Met de naamswijziging van Pearle Studio naar GrandOptical kiest GrandVision voor een dual brand strategie met de merken Pearle en GrandOptical die elk een eigen positionering kennen en een eigen groep klanten bedienen.
GrandOptical
GrandOptical positioneert zich als een premium merk aan de bovenkant van de markt. GrandOptical is een exclusief merk met internationale allure. Het past bij de mooie merken die uit de Franse en Italiaanse modehuizen naar Nederland komen. GrandOptical kent een zeer uitgebreide collectie van high fashion monturen van designermerken zoals Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Persol, Prada, Ray-Ban en Oakley. Met de komst van GrandOptical is de toegevoegde waarde vanuit moedermaatschappij EssilorLuxottica duidelijk zichtbaar: de luxe merken, de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van glas en de meest innovatieve oogmeet technieken.
Door de koppeling met de merknaam Pearle los te laten en te kiezen voor het merk GrandOptical is het onderscheid tussen beide merken duidelijker voor de klanten. Twee aparte merknamen past bovendien beter bij de aangescherpte koers vanuit EssilorLuxottica en de wens om ook in Nederland een exclusief premium merk te lanceren.
Nieuwe fase
Jan-Derek Groenendaal, Managing Director GrandVision Benelux ziet de hernieuwde dual brand strategie als een belangrijk onderdeel van de integratie met EssilorLuxottia. “Anderhalf jaar geleden zijn alle Eye Wish winkels die onder GrandVision vielen, omgebouwd naar Pearle Studio. Dit is in een razend tempo gebeurd omdat we door de verkoop van GrandVision aan EssilorLuxottica het merk Eye Wish en een deel van de winkels hebben moeten verkopen. Met Pearle Studio hebben we een mid-high submerk van Pearle in de markt gezet met de gedachte de leidende positie van Pearle te versterken en gebruik te maken van de naamsbekendheid van Pearle. Inmiddels zijn we in een nieuwe fase beland en zien we dat voor klanten en medewerkers het verschil tussen Pearle en Pearle Studio niet duidelijk genoeg is. Dit gecombineerd met de aangescherpte strategie vanuit EssilorLuxottica maken het nu het juiste moment om de koppeling met Pearle los te laten en de Pearle Studio formule met de nieuwe merknaam GrandOptical op eigen benen te laten staan. Met GrandOptical vullen we de ruimte in die we zien in het topsegment van de markt”.
Planning
Vanaf week 38 worden de winkels omgebouwd. De eerste GrandOptical winkel opent op 18 september haar deur. Uiterlijk 1 december zullen alle Pearle Studio winkels de nieuwe naam GrandOptical dragen.
____