Nieuwe detailhandelsovereenkomsten Luxottica
Gewijzigde ARA’s ter ondertekening aangeboden aan dealers
Wellicht heeft u ze al ontvangen of zelfs ondertekend? Luxottica legt dezer dagen nieuwe detailhandelsovereenkomsten ter ondertekening voor aan zijn dealers. De overeenkomsten zijn op punten gewijzigd na feedback van onder meer de NUVO.
Met de nieuwe Authorized Retailer Agreements (ARA’s ofwel detailhandelsovereenkomsten) wil het Italiaanse optiekconcern zijn merken beter wapenen tegen namaak en parallelle verkoopkanalen.
De overeenkomsten betreffen de volgende merken:
- Ray-Ban
- Oakley
- Luxury Portfolio (denk aan merken als Prada, Giorgio Armani enzovoort)
- Premium & Fast Fashion (voorbeelden: Emporio Armani, Michael Kors enzovoort)
- Oliver Peoples Groups (merken als Oliver Peoples, Alain Mikli enzovoort)
Voor zover van toepassing worden alle overeenkomsten zowel online op MyLuxottica ter ondertekening aangeboden als via de iPad’s van de buitendienstmedewerkers.
Voor vragen kunnen optiekondernemers terecht bij hun contactpersoon van de Luxottica-buitendienst.