De verbouwing: B&M Optiek

De verbouwing: “Optics by Day, Wine and Art by Night”, zo omschrijft optiekondernemer Luc Mangodt zijn verbouwde optiekzaak B&M Optiek in het Belgische Oostende.

“De werktitel van de verbouwing was: ‘Van klassiek naar Urban Chic’. Het klassieke shoppinggebeuren is passé: millennials doen snelle inkopen op het internet en trekken de stad in om iets te beleven. Denk aan trendy shops en foodstores, leuke cafés en restaurants met iets bijzonders, escaperooms, evenementen… De moderne klant wil ervaringen opdoen. Hij wil verrast worden tijdens zijn shopping experience. Hij wil erkend en herkend worden door de persoon die hem bedient. Hij koopt nog in een fysieke winkel wanneer hij overtuigd is van de meerwaarde die hij krijgt bij zijn aankoop. Die meerwaarde kan klein zijn: een vriendelijk woord, een goede ontvangst, raad en daad van een professional, een kop koffie, een glaasje cava. Al deze ideeën leidden tot ons concept: optiek, winebar en galerij. We behoren nu tot de meest trendy plaatsen van Oostende. Die worden overal gepromoot door Toerisme Oostende als ‘the places to be’ wanneer je Oostende bezoekt.”

WSB Interieurbouw werd ingeschakeld en er was meteen een klik. “Na het opsturen van ons moodboard, onze wensen, ja zelfs onze muziekkeuze, kregen we vrij snel het eerste concept. En het bleef bij dit plan, want al onze ideeën waren er perfect in verwerkt.”

Het complete interview en meer foto’s vind je in Oculus 2 2020.

 

In elke Oculus vind je een verbouwing van een optiekzaak. Klik hier voor de verbouwing uit Oculus 1.